topfoto1 topfoto2

Tijdsduur:1 1/4 uur
Zwaarte:Licht
Kaart:

Het startpunt van deze wandeling ligt aan de 62, even voor de plaats Deje, richting Karlstad.
We vinden hier een grote parkeerplaats bij de Skidstugan, (GPS data: N59º45.179 E013º15.699).
In de winter vinden we hier skiloipes en in de andere jaargetijden kan hier gewandeld worden.
Er zijn diverse wandelingen mogelijk met lengtes van 2 km tot 10 km.

De kaart met wandelingen
Kaart met wandelingen

We kiezen vandaag voor de gele norr route van 5 km.
Het pad is goed gemarkeerd en loopt door een afwisselend landschap in een grote boog om het Skivtjärn heen.
We volgen eerst de met geel, groen en rood gemarkeerde route.
Na ongeveer 20 minuten buigt de rode route naar rechts af en wij volgen het rechtdoor lopende pad.

Bospad

Een stukje verder buigt nu ook de groene route naar links van ons pad af en wij volgen het geel gemarkeerde pad de heuvel op.
We blijven het pad volgen dat door het landschap slingert en ons uiteindelijk langs het Skivtjärn voert.

Zicht op het meer

Hier vinden we wat steigertjes die voorzien zijn van bankjes, zodat we een mooi uitzicht over het meer hebben.
We blijven het pad volgen en bereiken uiteindelijk weer de parkeerplaats.

Opmerking: we kunnen deze wandeling verlengen, door op het punt, waar de groene route naar links afbuigt, deze route te gaan volgen, totdat we weer bij het geel gemarkeerde pad komen, waar we de beschreven route weer oppikken.