topfoto1 topfoto2

Zwaarte:Licht
Kaart:Grönakartan 11D NV Munkfors

Verrekijker meenemen!

Vanuit Sunne nemen we de weg naar Lysvik en slaan bij Ingmar rechtsaf.
We volgen deze weg tot een t-splitsing (Gjutaregården) en slaan hier linksaf.
Bij Tomthult parkeren we bij het Missionshus, waar we ook de beschrijving van het gebied vinden.

Schon Bjorken
Kaart van het gebied

We volgen de oranje markeringen naar de asfaltweg terug, steken deze over en volgen weer de markeringen, doch slaan bij de bosrand rechtsaf.
We lopen nu een stukje langs de bosrand, slaan linksaf en verderop weer rechtsaf naar de duidelijk zichtbare picknickplaats met Tepi.

Picknickplaats met Tepi
Picknickplaats met tepi

We lopen een klein stukje terug, en dalen de heuvel af, slaan linksaf en meteen weer rechtsaf en lopen langs de rand van het weiland.
Het is hier bijzonder drassig (en glibberig).
Aan het eind slaan we weer linksaf (houten planken) en lopen naar het metalen hek.
Hier slaan we rechtsaf en volgen het smalle pad totdat we bij de vogeltoren (Fågeltom) komen.
Hier hebben we een mooi uitzicht op het meer en wordt duidelijk door middel van foto's aangegeven welke vogelsoorten we hier allemaal kunnen bekijken.

Een aantalvogelsoorten
Een aantal vogelsoorten

Bjorken
Björken

We volgen nu even het naar S.Fågeltom voerende pad en bereiken na een paar minuten een uitzichtplatform.

We lopen nu weer terug naar het metalen hek en gaan hier rechtdoor naar de weg en terug naar ons uitgangspunt bij het Missionshus.