topfoto1 topfoto2

Hoogtemeters:150
Tijdsduur:2 3/4 tot 3 uur
Zwaarte:Licht
Kaart:Landmäteriets Fjällkarta W1 (Grövelsjön-Lofsdalen)
Gelopen:Juli 2014

We nemen vanuit Idre de weg naar Nipfjället en rijden naar Nipstugan en volgen de gruisweg verder omhoog tot de parkeerplaats aan het eind (1007m), (GPS data N61.57.609, E012.50.868).

Bij de parkeerplaats (het kan hier tamelijk druk zijn, maar na 5 minuten lopen ben je haast iedereen weer kwijt) vinden we de wegwijzer naar de Ulanstugan (3,5 km).

We volgen het rechdoor lopende pad, totdat we na een klein uurtje bij een splitsing komen.
Het met andreaskruizen gemarkeerde pad gaat rechtdoor en links buigt een smal, oranje gemarkeerd, pad linksaf.
Dit pad komt uiteindelijk ook bij het met andreaskruizen gemarkeerde pad uit.
Nu kiezen we voor het rechtdoor lopende pad en komen al snel bij houten wegwijzers, waar blijkt dt het naar de Ulanstugan nog 1 kilometer is.

wegwijzers
Wegwijzers

Het pad buigt nu nar links en ongeveer 20 minuten later komen we bij de Ulanstugan, die aan de voet van de Mulen ligt.

Ulanstugan
De Ulanstugan

Het pad

We We nemen dezelfde weg terug en kunnen er dan voor kiezen om het smalle, oranje gemarkeerde pad, omhoog te nemen om daarna op door het landschap slingerende pad terug te lopen naar de parkeerplaats..