topfoto1 topfoto2

Hoogtemeters:280
Tijdsduur:2 1/2 uur
Zwaarte:Licht
Kaart:Landmäteriets Fjällkarta W1 (Grövelsjön-Lofsdalen)

We rijden naar Lövåsen en parkeren op de grote parkeerplaats beneden. (GPS data: N62.02.858, E012.23.652)
We lopen naar het informatiebord en steken daar de weg over naar de blauwe wegwijzers, die omhoog wijzen.
Het pad loopt langs en tussen een paar zomerstuga's door en gaat over in een stenig, met rode kruizen (verboden voor sneeuwscooters) pad.

Op weg

Al snel verlaten we de begroeiing en komen in open terrein.

We blijven het gemarkeerde pad volgen, totdat we bij een splitsing komen, waar we het rechter gemarkeerde pad gaan volgen.
Op een gegeven moment komen we bij een houten bordje, (RAD?) waar we rechts aanhouden.

Naar rechts

Even verderop verlaten we het gemarkeerde pad en zoeken onze weg rechts omhoog, naar de zichtbare kam.
Als we boven op deze kam zijn aangekomen, slaan we linksaf en blijven de kam volgen, die ons met een grote boog naar rechts bij het hoogste punt van de Djupgravstöten brengt (1053m).
Op het hoogste punt vinden we wat steenmannetjes en een uit stenen gebouwde beschutting tegen de wind.
(GPS data N62.03.019, E012.26.877).

Op de top

We verlaten de top in noord-westelijke richting en dalen af naar de zichtbare meertjes beneden, waar we ook weer het gemarkeerde pad vinden, waar we linksaf slaan en terugboemelen naar ons uitgangspunt.