topfoto1 topfoto2

Tijd:2 1/2 uur
Zwaarte:Licht
Kaart:Turkart Hemsedal

Vanuit Hemsedal rijden we richting Tuv en nemen de afslag naar links naar Holdeskaret.
Deze weg wordt even verder een tolweg (Bom: 40,-- N.Kr.), die zeer goed te rijden is.
We volgen de weg omhoog tot we na een aantal kilometers rechts de groene wegwijzer naar Roggjin zien.
We kunnen links van de weg parkeren.

We volgen het pad omhoog, dat ons al snel bij een gruisweggetje brengt waar we rechtsaf slaan richting hut en even verder weer linksaf.
We lopen verder omhoog en komen al snel bij een splitsing.
Het rechtdoorgaande pad gaat steil omhoog, maar wij nemen het naar rechts lopende (oude) pad, dat minder steil is en mooie uitzichten geeft.

Uitzicht onderweg

We verlaten de begroeing en lopen met een grote boog naar rechts voordat het pad ons in slingers de berg opvoert.
Als we goed kijken zien we missschien nog de korhoen.

De grouse
De korhoen

Ongeveer 1 1/4 uur na ons vertrek bereiken we de top, waarvandaan we een schitterend uitzicht over de omgeving hebben.

Op de top

We nemen dezelfde weg terug.

Opmerking:
Als we weer terug bij de auto zijn loont het beslist de moeite om de gruisweg nog een aantal kilometers te volgen voordat we weer naar Hemsedal rijden.