topfoto1 topfoto2

Tijdsduur:1 1/2 uur
Zwaarte:Licht
Kaart:Turkart Skei

Vanaf de Bjørga hebben we een onverwacht mooi uitzicht over de omgeving

We rijden vanaf hotel Thon in het Gausdal naar de Austlid Fjellstue (820m), waar we ook parkeren.

Vanaf de parkeerplaats lopen we terug naar de gruisweg en slaan rechtsaf (bordje Austlid ronde). We blijven de langzaam omhoog lopende gruisweg volgen. Na verloop van tijd zien we een bordje dat de Austlid ronde naar rechts aangeeft. Wij gaan hier echter rechtdoor en blijven de weg volgen totdat we het naar rechts wijzende bordje Bjørga zien. We lopen nu via een behoorlijk steil pad omhoog en komen uiteindelijk bij het topkruis. We lopen nu nog een stukje door totdat we op het hoogste punt (960m) zijn aangekomen (geocache).

Uitzicht vanaf de top

Op de top

Als we het pad iets naar beneden volgen komen we nog bij een meertje.

Als we het pad verder volgen komen we via een hele steile afdaling ook weer op de weg terug uit. Wij kiezen er voor om dezelfde weg terug te nemen, daar we vanochtend ook al de Kyrakampen hadden gelopen.